16 Eylül 2019 Pazartesi

Aladdin (2019) Filmi İncelemesi - İzlenir Mi?

  Hiç yorum yok

Aladdin (2019) Filmi İncelemesi



Çocukluğu güzel geçirmişsen kesin Aladdin'i biliyorsundur. Aladdin'i biliyorsan demek ki sihirli lambasını da biliyorsundur. Ve tabi ki cini. Çizgi film olarak izlediğimiz Aladdin, 2019 yılında film olarak beyaz perde karşısına çıktı. Üstelik cin olarak Will Smith rol alıyor.

Filmin konusuna kısaca değinecek olursa Aladdin farklı yerlerde yaşayan ve geçimini pazarlarda hırsızlık yaparak geçiren biridir. Günün birinde bir lamba bulur ve bu lambadan da cin çıkar. Cin bütün dilekleri yerine getirebilecek bir cindir. Güzel bir prensesle evlenmek için kendini prens haline dönüştürür. Ama fazla zaman geçmeden kötü bir büyücü de lambanın peşine düşer. Lamba ve Aladdin hakkında kötü amaçları çoktan hazırdır bile.

Aladdin'in çizgi film serisinden canlı bir aksiyon filmine dönüşmesi bazı kesimlerin karşı çıkmasına neden oldu. Canlı tiyatro gösterilerinde bile oldukça eğlenceli olan bu hikayenin film olarak çekilmesi benim hoşuma gitti. Animasyon filmleriyle gerçek bir filmi karşılaştırmak hiç de doğru olmaz. İkisinin de kendince olumlu yönleri vardır. Mesela animasyon filminde yapılacak bazı şeyler belki canlı bir aksiyon filminde yapılamayabilir.

Filmin hikayesi konusunda ufak tefek değişiklikler yapılmış gibi görünüyor. Cin'in oyuncusu konusunda insanlar memnun olmamıştı. Ama ben cin konusunda Will Smith'e oldukça güveniyordum. Benim tek çekincem Aladdin'e can veren oyuncunun kötü olmasıydı. Çünkü o zaman tüm filmi etkileyecek ve kötü olacaktı. Ama Mena Massoud Aladdin rolünde gerçekten güzel bir iş çıkarmış. Filmdeki komik sahnelerini iyi oynuyor, hırsızlık konusunda başarılı ve evcil hayvanı olan maymun Abu ile aralarındaki ilişki güzel işlenmişti.


Aladdin ile Prenses Yasemin arasındaki ilişkinin oldu bittiye getirilip hemen aceleye getirileceğini düşünmüştüm. Ama umduğum gibi olmadı birbirlerine yavaş yavaş ilgi göstermeye başladılar. Ayrıca Yasemin'i canlandıran Naomi Scott da oldukça güzel bir iş çıkarmış. Massoud ile kimyalarının uyuştuğu aşikâr.

Filmin kötü karakteri olan Jafar'ı canlandıran Marwan Kenzari'nin pek bu role yakıştığını düşünmüyorum. Daha korkunç ve tehditkar bir görünüşe sahip olan karakter seçilebilirmiş. En azından ses konusunda daha tehditkar bile olsa yetermiş ama malesef. Jafar bu filmde eksikliğini gördüğüm bir karakter olmuş.

Herkes gibi benim de en merak ettiğim cin olarak Will Smith'in filmde ne yapacağıydı. Filmi izledikten sonra oldukça iyi olduğunu düşündüm. Biraz Robin Williams'ı taklit etmeye çalıştığını hissettiğim yerler oldu. Ama genel olarak Cin karakterini gerçekten güzel oynamış. Enerjisini ve stilini hissettirmiş.


Filmin müzikleri konusunda çok mu fazla müzik ve dans sahnesi olur diye düşünmüştüm. Ama düşündüğüm gibi değildi. Doğru yerlerde ve doğru miktarda kullanılmış. Kullanılan şarkılar da oldukça güzeldi.

Kostümler de oldukça güzel hazırlanmış gibi görünüyor. Bu konuda övgüyü hak etti. Kostümlerde canlı renklerin kullanımı filme ayrı bir renk katmış. Filmin genel olarak görsel efektleri de oldukça renkli olduğu için kostümlerle bunun birleşimi gerçekten güzel bir atmosfer katmış.

Sonuç olarak filmin bana göre izlenmeyecek hiçbir tarafını göremedim. Hikaye, oyunculuk, kostüm ve efektler açısından değerlendirme yapınca filmin kesinlikle izlenecek bir film olduğuna karar verdim.

Puan : 8/10


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Editör Tavsiyesi

Venom (2018) Filmi İncelemesi

Venom Filmi İncelemesi - İzlenmeye Değer Mi? Venom Filmi Konusu Eddie Brock, bir araştırmacı gazeteci olarak görev yapmaktadır. Bir...